۱۳۸۷ تیر ۱۶, یکشنبه

26 یا 27؟ یکی از مسایل که می تواند باشد.

کلاس و امتحان هفته گذشته هم به خیر گذشت. تجربه خوبی بود. هم درسش را دوست داشتم هم پیاده روی های طولانی ام را به خاطر فاصله نسبتا زیاد هتل با دانشگاه. این قدم زدن ها در هوای آفتابی روزهای هفته پیش شرایط مناسبی را فراهم کرده بود تا به راحتی موضوع کلاس را به زندگی ام ربط بدهم و میزان "مدیریت پروژه زندگی" ام را بسنجم.

یکی از مباحث کلاس هم بررسی پیشرفت پروژه* بود. برنامه ریزی های** پروژه را می توان از نظر بازه های زمانی به چهار دسته تقسیم کرد. این دسته ها به طور تقریبی برابرند با بازه های پنج ساله، یک ساله، سه ماهه و یک ماهه. در انتهای هر بازه زمانی پیشرفت پروژه بررسی می شود یعنی میزان محصول تولید شده و سرمایه های مصرف شده با مقادیر برنامه ریزی شده مقایسه می شوند. در این صورت می توان اختلاف های احتمالی را به سرعت مشخص کرد وبرای رفع آنها تدابیری اندیشید.

امروز هم آخرین روز از یکی از بازه های زمانی عمر من است. اگر بخواهم در انتهای پروژه زندگی ام با اختلاف های چشمگیر غیرقابل جبران روبرو نشوم، همان بهتر است که در بازه های زمانی کوتاه به اعمالم رسیگی کنم و پیشرفتشان را بسنجم. از فردا 27 ساله می شوم و فرصت مناسبی است که برای رسیدن به هدف تغییراتی در سیستم ایجاد کنم!
* progress monitoring
** planning

هیچ نظری موجود نیست: