۱۳۹۰ فروردین ۱۷, چهارشنبه

داركوب جان سلام

دختر خواب بود. آب جوش آورده بودم تا برنج را براى ته چين آبكش كنم. لازانيا هم آماده فر شده بود. درش بسته بود. لوازم سالاد هم در آبكش مشغول خشك شدن بودند. در كيسه زباله را گره زدم تا بيرون برود و منتظر همسر گردد تا روانه سطل بزرگ شود. همين كه در خانه را باز كردم تا كيسه را بيرون بگذارم، صداى اشناي داركوب به گوشم خورد. دق دق دق دق. قلبم ريخت.

خب لازم است كه توضيح بيشتر بدهم. سالهاي سال اتاق خواب بنده كوچكترين اتاق خانه پدري بود و تنها اتاقي كه بالكن نداشت. اما در عوض دو تا پنجره داشت، آفتابگير و اين كه در جوار يك باغ متروكه قرار گرفته بود. در باغ طوطي فراوان بود گاهي سنجاب هم مي آمد. داركوب هم بيشتر اوقات بود. من عاشق صداي دق دقش بودم. امروز بعد از اين همه وقت دوباره دلم را برد.

اين شد حالا كه نصف شب شده است و مهماني تمام، و دختر كه انقدر دل برد و بازي كرد و دور دويد دوباره خواب است، و لازانيا هم تمام شد و مقداري از ته چين در يخچال منتظر من و دختر است كه فردا نهار نوش جانش كنيم؛ گفتم بيايم بنويسم كه من امروز مطمين شدم كه پرنده محبوبم همانا داركوب است با دق دق دوست داشتني اش.

۵ نظر:

پریسا گفت...

وقتی بها ر میاد،صدای پرنده ها هم باز بلند میشه. من خیلی دوست دارم. گاهی وقتی دارم با عجله از حیاط خونه رد میشم، قکر میکنم که صدام میکنند. اونوقتها برای مدتی گم میشم در صداشون. ما اینجا صداهای طبیعی زیاد داریم ولی دارکوب را یادم نمیاد شنیده باشم.

مهشید گفت...

خاطره من از صدای دارکوب مربوط به فیلم رنگ خداست که خبر از این می داد که اون باباهه فکرهای نادرستی در ذهن داره.
یکی دیگه اش هم اینکه صدای زنگ اس ام اس گوشی دوستم صدای دارکوب بود فکر کنم برای تو هم خوب باشه :)

Unknown گفت...
این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.
banooH2eyes گفت...
این نظر توسط نویسنده حذف شده است.
banooH2eyes گفت...

به پریسا: واقعا زیباست بهار. من که در عرض همین دو سه هفته کلی انرژی و روحیه گرفتم از این بهار و زیباییهاش.

به مهشید: زنگ اس ام اس هم خیلی ایده خوبیه. ممنون.

4/06/2011 11:14 PM